Text text
1. KORT
2. UTSTÄLLA
3. HÅLL FRAM KORTET
4. PRODUKTNUMMER
5. ENTER
6. FÖLJ MANUAL OVAN (ENTER MELLAN VARJE STEG)
7. HÅLL FRAM KORTET
Gällande support av biljettmaskinen så som ex. utställande av biljetter och periodkort, är ni välkomna att kontakta supporten på:
Gällande beställning av kortämnen, plastfickor eller informationsmaterial mejla till:
E-post: aterforsaljare@hlt.se
Gällande frågor och funderingar samt redovisningsfrågor kontakta Victor på:
Tel. 0346-712 563
E-post: victor.karlsson@hlt.se
1. KORT
2. UPPDATERA
3. HÅLL FRAM KORTET
4. ENTER
5. HÅLL FRAM KORTET
Annullering av biljett/period
Annullering av biljett eller periodkort kan göras inom 30 minuter. Vid annullering sätts värdet tillbaka automatiskt i biljettmaskinen och ingen redovisning behöver göras mer än att skicka in biljetten eller periodkortets kvitto tillsammans med återbetalningskvittot.
Makulering
När en biljett eller periodkort inte går att annullera inom annulleringstiden på 30 minuter eller att annulleringstiden har gått ut, kan en makulering göras. Vid makulering ska den aktuella biljetten eller det aktuella periodkortet skickas med redovisningen. Det är även viktigt att skriva orsak till makulering. Använd bifogat makuleringsunderlag.
Utgånget kort
Ta ett nytt kort och ladda på samma summa som på det gamla kortet och skicka med kvitton i redovisningen som en Makulering.
Återköp
Sker endast i Hallandstrafiken egna butiker i Varberg, Falkenberg, Halmstad samt hos utsedd Återförsäljare som är Gertssons i Laholm samt Västtrafiks butik på Nils Eriksson teminalen i Göteborg.
Nekad linje
Om del av linje 3702 nekas av biljettmaskinen när kortet ställs ut till en busszon, används bussarnas linjenummer ex. 555 (Falkenberg-Ullared) istället.